Peter Wildeman

Peter Wildeman groeide op in een reformatorisch gezin in Lisse. Al heel vroeg ontving hij orgelles bij Leen Schippers en Jan Bonefaas, pianoles bij Nan de Cock en koordirectie bij Cees het Jonk. Op de Schumann-Academie in Amsterdam kreeg zijn ontwikkeling een verdieping. Door de v.o.g.g. werd hij gekozen als kerkorganist in de Gereformeerde Gemeente te Lisse. Vanaf zijn 20e dirigeerde Peter diverse koren.

Momenteel is Peter organist in de Rehoboth kerk van Tholen op het prachtige van Oeckelen orgel. Jaarlijks werkt hij mee aan diverse muzikale activiteiten rondom goede doelen. Zoals voor de Z.G.G., J.B.G.G., Stichting Bethlehem, deputaatschap Israël etc.

De afgelopen tijd heeft Peter een opnameserie van de 150 psalmen op het orgel en op de piano gemaakt. Jaarlijks maakt hij ook muziekreizen. Standaard geeft hij concerten in Canada en USA, waar hij ook vaste organist is van enkele koren.

Hij is momenteel dirigent van diverse reformatorische koren, o.a. Het Hollands Jongerenkoor, Jongerenkoor Cantilena, Jongerenkoor Lois en Jeugdkoor Asaf, Het Walchers Jongerenkoor en mannenkoor Salomo etc. Verder werkt hij jaarlijks mee aan een serie psalm-samenzangavonden door heel Nederland. Hij is eigenaar van Interclassic Music, en is leverancier van het online-platform Familystream. Peter werkt regelmatig mee als dirigent of organist voor SGP-evenementen. In die hoedanigheid heeft hij enkele optredens gehad in de Tweede Kamer.

Meer informatie kunt u vinden op zijn website: peterwildeman.nl

Kom in contact met ons!

Mail ons via:
Of volg ons op socialmedia: